2001. június 20., szerda

Buenos Aires 3

Tegnap este az internet börzén sajnos nem tudtam elolvasni minden üzenetet, aki írt, arra kérem ismételje meg. A tegnapi leveleket az ASDN nevű cég szponzorálta, elég kis cég lehet: 56 géppel voltak jelen és 10 napon át ingyen internetezhettek rajta az emberek. Engem nem a jó szelek hoztak Buenos Airesbe, mint a Sevillei hajósokat, hanem 25 jármű (3500km). Ellátogattam egy újabb világörökséghez a Valdes-félszigetre, ami előtt az öbölben ebben az időszakban szexelnek a déli bálnák.
 Két öbölben 500 bálna nyüzsög, a turistákat hajóval viszik bálnalesre. Tudni kell a félszigetről, hogy évente 200 mm csapadék hull, majdnem sivatag. Természetesen én egy olyan napot fogtam ki, hogy egész nap esett, ezért nem volt rajtam kívül jelentkező. Fotózni amúgy se nagyon bírtam volna. A félszigetre egy halász segítségével jutottam be, a platón elrejtettük a hátizsákom, így nem kellett a N.P. belépőt kifizetni. Innen a pék vitt be a szigeten lévő egyetlen faluba, a lakosság kb. 100 fő.
Lesétáltam a bálnák öblébe és a partról figyeltem a vizet, a távolban néha látszott néhány farokuszony.
Itt van dél-Amerika legmélyebb pontja (- 42), ahová természetesen nem tudtam elmenni. Több mint 40 km, eső szakad, stopp nem lehetséges, földúton ilyenkor 0 autó.
Megnéztem egy helyet, ahol fókák tanyáznak, természetesen nem ebben az időszakban.
Most még jegyszedő sem volt, de azért észrevettem két fókát, akik egymással játszadoztak. Sajnos a parton is feltűnt egy, de ő már nem élt.
A látogatók csak egy magas partfalról nézhetik az állatokat, de én találtam kicsivel arrébb egy
Ösvényt, ami levitt a parton levő zátonyokhoz és így tudtam
közeli képet készíteni róluk, amikor néha felbukkantak.

Buenos Aires: tegnap délután gyalogoltam az utcán, amikor odalépett hozzám 3 jólöltözött fuxokkal teli cigánynő, hogy le van kakilva a gatyám. Tényleg volt rajta vmi büdös lötty és
nagy készségesen segédkeztek lepucolni, zsepit adtak meg ilyenek. Akkor vált gyanússá a dolog, amikor a pulóverem is kakis volt olyan helyen, ahol a hátizsák volt rajta, több mint félórája. A kaki még nedves volt, aztán már a hátizsákomat is törölgették. Gyanút fogtam és elküldtem őket, levettem a pulóvert és három V alakú folt éktelenkedett rajta.
Valószínűleg ők fújták rám és ki akartak rabolni, de a pénztárcám annyira alul volt, hogy én is alig találtam meg. Ha a nagyzsák lett volna, nálam nem bírtam volna őket ennyire figyelni Miután elindultam, hátranéztem, ők egyből beugrottak egy taxiba.
A nagyzsákom egy parkolóházban passzoltam le, mert a csomagmegőrző 3 dollár lett volna. Ma reggel felkerestem a követséget, itt is barátságosak voltak, egy kicsit várnom kellett a konzulra, aki egy csinos fiatal hölgy. Ő felhívta a brazil követségen az illetékes hölgyet és
Elintézte, hogy a normális néhány nap helyett, holnap reggel mehessek érte. Egy fénykép kellett hozzá, a fotós boltban 5 dollárt volt képük kérni az azonnali igazolvány képért. Plusz a vízum 25 dollár. Keresztül-kasul bejártam Buenos Airest, eddig ez a favorit a dél-amerikai városok között, a második helyen Quito áll. Láttam különböző tarka-barka házakat
az olasznegyedben, japánkertet, a magyar cukrászda helyén már egy benzinkút áll. Rengeteget cirkáltam a városban viszont dugót nem láttam, igaz hogy az egyirányú
utcák a központban mindenhol 3-4 sávosak és tele van a város iszonyatosan jó parkokkal.
IRJATOK EMBEREK!!!
Proxima parada: Parana folyó deltája, nézd meg a térképen, ott is látszik, hogy elég kellemes hely lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése