2001. június 19., kedd

Internet expo, Buenos Aires 1.

Az idő véges, ingyen nyomom a sok öltönyös között, büdös polárban. Ennek is története van.
Még az első argentin email után vettem észre, hogy eltűnt a fater bicskája. Éjjel visszamentem a tópartra, ahol ettem és szerencsére a bicska 4 órával később is ott várt.
Találtam egy mágust, megcsinálta a fényképezőgépet és volt képe 30 USD-ért rugót cserélni benne. Először 40-et akart kérni.
 Na, de térjünk vissza az országra.
Minden országnak van vmi sajátossága, itt a Mate teaivás, nincs olyan argentin, aki hosszabb útra mate nélkül indul el. Minden benzinkútnál van egy gép, ami ingyen ad forró vizet.
Lássuk, hogy zajlik a szertartás. Egy kamionban középen a gázfőző hatalmas palackkal. Emberünk felteszi a vizet forrni és közben fogja, hogy az egész tákolmány ne boruljon ki. Megvan a víz, mindenkinek van egy saját kis üstje, kb. 0,5 dl vízzel. Az edényt ¾-ig pakolják mateval, plusz egy kis cukor rá és a forró vizet egy fémszivószálon keresztül lehet szürcsölni. A szívószál végén szűrő és az iszik elsőként aki az italt készítette. Majd újratölti és tovább adja. Ez így megy körbe-körbe. Amíg el nem fogy.
Bárhol, bármerre jártam: közértben, kamionban, hegyi ösvényen mindenhol kínálgattak vele a helyiek.
Furcsa népek ezek az argentinok, az ő szemükben a magyar = hitano, ami cigányt jelent. Nem tudom, hogy terjedt el, de nagyon kiakadtam rajta és az egyik embernek tartottam egy kis néprajz órát, hogy honnan jöttek és, hogy kerültek hozzánk a cigányok. Most már érthető, hogy Chilében többen kérdezték beszélek-e hitanoul.
Ushuaiaból az első stoppom egy politikus volt, az első városig vitt, ami 220km.
Viccesen megjegyezte, hogy korrupt és minő véletlen mellette épp a rendőr barátja ült.
Megérkeztünk Rio Grandéba, megállt egy közértnél, szálltam
volna ki, amikor utánam szólt.
- Várjál még, gyere át hozzánk vacsorára.
Így is lett. A kégli kívülről kicsit lepukkadtnak tűnt de belül: DVD, hifi, házimozi, számítógéphez az autós játékokhoz kormány, bárpult, konyhabútorba beépítve a sütő, mikro, a fürdőszobában jacuzzis kád. (Ez napjainkban már nem nagy szó, de 2001-ben?).
Vacsora hamburger salátákkal.
- Lezuhanyozhatnék? – kérdeztem szerényen.
- Persze, van esetleg szennyesed? Mert, ha igen akkor a feleségem kimossa.
3 gyerkőcük volt 4 - 10 év között, akikkel jól elhülyéskedtem. A ruhák estére száradtak meg.
- Most már ne indulj el, inkább aludj itt.
Nem volt ellenemre az ötlet és számítógépeztem a gyerkőcökkel.
Vacsora, helyi szokás szerint este 10-kor. Lencsegulyás, tetején parmezán sajttal.
Másnap kivittek a rendőrségi ellenőrző ponthoz, ahol a legjobb a stoppolás.
A határon olyan szinten nem volt forgalom, hogy öt óra alatt három autó ment el.
Be kell fejeznem, holnap folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése