2007. szeptember 2., vasárnap

Gili Trawangan

Kuta – Tanah Lot – Ubud - Padangbai
Hosszú volt a csend, de velünk minden oké.
Kután kellemesen ellazulgattunk, motort béreltünk, körbejártuk a templomokat és a strandokat. Bali szerencsére nem sokat változott, az emberek mosolyognak, barátságosak és nagyon olcsó minden. A Tanah Lot templomnál a kígyóbűvölőtől kezdve a napozó kutyán át, az öltönyös turistáig, eléggé színes kavalkáddal találkoztunk.
Nagyon szép kis tengerparti sziklatemplom (hindu), jó kilátással a környező rizsföldekre és az árusokra. Majd néptelen szörfös tengerpartokon időztünk, és az Ulu Watu templomot is célba vettük. Itt rengeteg a majom, és lopnak is rendesen. Az egyik felém tartva a hátizsák oldalából kikapta a papír zsepimet, a másik egy csaj kezéből vette ki a mogyorót, de akadt olyan is, amelyik egy idős japán hölgy kalapját nyúlta le. A szomszédos német tag elcserélte banánra a majommal, de aztán ismét visszalopta. A jó kajálások és medencés szállások után felmentünk Ubudba, a sziget kézműves központjába. Itt is szuper szállásunk volt, 8 szobás családi panzió szép kerttel, medencével és reggelivel 1000Ft/ fő.
Megnéztük a majomerdő majmait, ezek már elég modern jószágok, kólásdobozt és hulladékot rágcsálnak, hála a helyi turistáknak. Sziklába faragott szobrok, gyönyörű rizsföldek, faszobrok és festőművészek. Reneszánsz múzeum kertje teli kakadukkal és a spanyol tag női melleket ábrázoló képeivel. Motorozás fel a hegyekbe, 1000 m szintkülönbség. Vulkánkráterek csodálatos tavakkal, jó fej emberekkel. És az indonéz tudásom is visszatért. Vízesések felett is kötélhintáztunk. Márti is bevállalta, és nagyon élvezte. Az egyik tóparti templomnál épp ünnepségbe csöppentünk, mindenki ünnepi ruhákban és díszes napernyőkkel vonult fel. Aztán eper juice ivás. Szent forrásvízben is fürödtünk, engem ki is zavartak, mert nem sarongban fürödtem. A nagy szintkülönbségeknek hála kicsit meg is fáztam a motorozás után. Most épp Gili szigetén lazulunk a 28 fokos tengervízben, holnap megyünk teknős-nézős búvártúrára.

Majd meg írok a többi lomboki élményről.