2007. január 18., csütörtök

Koh Chang a paradicsom

Kanchanaburi – Koh Chang
Halihó mindenkinek!
Ismét rengeteg dolog történt velem, és mar lassan egy hete magyarokkal utazom.
De hol is hagytam abba, érkezés, kemping. Még le sem ültem, de már a kezembe adták a gyógyteát. Óriási füves rész, Kwai folyópart és nagy zöldségeskert.
A tulaj hölgy közli, hogyha kell zöldség a kertből, csak leszedem, és a konyhát is használhatom, vagy akár ők megfőzik nekem.
Kértem is enni. Kaptam gusztusos, ízlésesen dekorált zöldséges rizst közel 100 forintért. Beszélgetés, 1 perc múlva érkezik 2 karosszék lábtartóval, felverem a sátrat, 1 perc múlva megjelenik 1 hölgyemény, aki bemegy a sátramba, és elkezd benne matatni. Kicsit megdöbbentem. Nem kell megijedni, csak berendezte a sátram, matrac, párna, paplan, ez így jár. Ja, és még a bringa is ingyen van.
Szóval fejedelmi volt a kiszolgálás.
Vettem buszjegyet a Tigris templomhoz, itt találkoztam a 2 magyar sráccal, akik másnap át is költöztek hozzám, a kempingbe.
Tigris templom. Hát, nem mondok véleményt, döntsétek el ti. 1500 Ft a beugró, kiszállsz a buszból, séta a katlanhoz, hosszú sor, közben szőke csaj angolul elmondja a játékszabályokat. Táskát nem vihetsz be, add oda a kamerát valakinek, aki majd fotóz. Tigrisek pórázon.
Az egyik thai hölgy beléd karol, most térdelj le, itt simítsd meg, megyünk tovább, ezt itt fogd meg stb. Ja, és minden tigris kissé be volt nyugtatózva (szerintünk). A ketrecben lévő tigrisek valahogy cseppet aktívabbak voltak. Az egészben a legjobb a vacsora volt, állatok százai (vaddisznók, pónilovak, pávák) jöttek az ételszagra. Itt találkoztunk Zsuzsával és pár napig ő is velünk tartott.
Ne menjetek oda, ne támogassuk őket a 3000 Ft-os belépővel!!!
Azóta már a hosszú nadrágot és a pólót is több ezer forintért árulják. Bérelni nem lehet, bent viszont kötelező. Sőt több tigris származása is bizonytalan. (2010. január)
Hihetetlen fotók sikerültek.
Másnap a közeli barlangtemplomokhoz és a Halál Vasútjához motoroztunk. Kisebb eltévedés, cirka 2 órás, de végül pont ott lyukadtunk ki, ahol kellett, és persze a naplemente pompájában.
Következő nap 5-en mentünk az Erawan vízeséshez, ami az egyik kedvenc thaföldi helyem. 7 vízesés egymás alatt, mindegyiknél medence, ahol lehet pancsolni, és körben őserdő majmokkal, tisztára mint a Jurassic parkban, eltekintve az első kettőnél lévő úszómestertől.
1 ausztrál srác, John is velük tartott. 5 km-re a vízesés előtt defektet kaptunk. 3 személlyel bemotoroztunk a faluba, a helyiek csak röhögtek, ők is így utaznak (mellesleg ma is volt 1 defektünk), meglett a gumis, luxusterepjáróval vissza mocihoz, és amíg ettünk, addig össze is dobták. Ökörködések a vízben, közben a kisebb halak csipkedtek, majd csúszda az egyik szikláról, és fejesek sora. Szóval éltünk, mint hal a vízben. Útitársaim Írországban élő magyar szakácsok illetve Zsuzsa, aki 3 hónapra jött Ázsiába. Vissza Kanchanaburi, ismét Tesco, halak és csirke a kosárba. Persze útközben a piacon vettünk egy rakás fűszert és zöldséget fillérekért. 1 kg gomba 70 forint, gondolhatjátok, akkor milyen árak vannak. A terv az volt, hogy a kempingben tábortűzön megsütjük a halat a krumplival, betöltjük a fűszereket, és hozzá némi ragu. A főnökasszony közölte, hogy a tűz gyenge, inkább használjuk a konyhát. Az urak nekiláttak a hal és a ragú elkészítésének, közben a Zsuzsa intézte a krumpli csomagolását. Én behajigáltam a kinti parázsba (ehhez elég erős), és fotóztam.
Közben a közértből hozott sörök is behűltek, és hihetetlen finomat ettünk, még John is megnyalta mind a 10 ujját.
Innen vissza Bangkok, be a követségre a burmai vízumért. Nagy rohanás, és irány Koh Chang szigete. Este már csak első osztályú busz ment Tratba, a kikötővárosba. Ingyen kóla, banán és keksz a buszon, meg a közel üres és komfortos busz, ahol még élő virág dekorációra is futotta. Másnap reggel áthajóztunk a szigetre. Egyből motorbérlés, ketten elmentünk szállást nézni, addig a többiek vártak a kikötőben. Sikeresen találtunk is olcsó szállást, persze nem a parton, de mivel van jármű, ez senkit sem zavart. Már 3 napja itt vagyunk, nagyokat úszunk, focizunk röpizünk, és élvezzük a 28 fokos tengert.
A jövő héten pedig már vár Burma!