2006. július 3., hétfő

Törökország 1.

Sziasztok, ismét a világot járom!
Remélhetőleg most pénzt is kapok érte.
Elszegődtem Rek Bernek (idegenvezető) Antalyába illetve Kemerbe.
Attilát jöttem leváltani, őt tavaly ismertem meg Kelet-Törökországban.
Talán életem egyik legnagyobb kihívása és 1 új élet kezdete.
Érkezés után Attila elvitte a Kemeri utasokat a busszal, addig engem a török főnökasszony meghívott ebédre a helyi plázába, majd bevásároltunk a családjának. A nő a mosóporoknál gondban volt, odalépett hozzá 1 tag és hosszasan ecsetelte, hogy milyen jó az.
Azt hittem áruházi munkás, pedig csak egy segítőkész vevő. Majd visszamentünk az egyik hotelbe és Attila is megjött. 10 fős magyar csapat, 3pár és 1 család. A 6 fiatal csak piálni jött az All Inclusiveba. És első este be is termeltek 15 liter sört meg a feleseket, de ezt nem tőlük hallottuk, hanem a kinti török főnöktől. Mindenhol spionok és mindent jelentenek. Amikor Attila a kurdokról mesél a buszon már, azt is tudta a tag. Betettek a Lara Dinc nevű hotelbe, egy új 3 csillagos szálloda a szoba nem rossz, a fürdőben kád is van, légkondis, erkélyes.
Viszont a reptérnek köszönhetően, 5 percenként húztak el a gépek a fejünk felett épp, hogy nem súrolva a házakat. Vacsora közben a teraszon 5-6 gép is elhúz, úgy hogy nem érteni egymás szavát. Na meg az oroszok is idehozzák az egyéjszakás hölgyeket és a körömcipő vagy a szex hangjára ébred hajnalban az ember. Az első hetem a megfigyelésé volt, de mivel csak 16 turista érkezett csak 2 programunk indult, a többit rögtönözve kellett eladnom.
Ja, a hotelben Attilát nagyon kedvelték, miután lefotózta régebben a tyúkoknak való adagot. Hamarosan már a telefonja is csörgött. Járművet nem kaptunk, közlekedés saját költségre.
10 vendég, több mint 1 órányira lakik a város másik szélén.
Az egyik túra, amire vittük őket: hajókirándulás, sziklasírok, az igazi mikulás sztorija és temploma. A fiatalok itt is benyomtak, de közben lebratyiztak a kapitánnyal és átvették a kormányzás, utána olyan egyenesen haladtunk, mint az ökörhugyozás.
Másnap, amikor náluk jártuk, ülök a székben, azt mondja az egyik srác Gabikám pakold ki a zsebeidet és már láttam is a vigyort az arcukon. Kitettem a lét meg a cuccokat és a következő pillanatban már repültem is befelé székestől a medencébe, kicsit később Attilát is bedobták. Kicsit egyszerűek, de jóarcok voltak. Elvittük őket Antalya városnézésre. Nagy lehúzás
25 eurót kell beszedni, megnézünk egy tengerbe ömlő vízesést, bőrbolt, ékszerész, bazár, és a végén 1 óra városnézés. Ezek inkább a bazárban maradtak az utolsó 1 órában, ahelyett, hogy busszal bejöttek volna maguktól.
Szerdán Attila hazarepült és megkezdődött számomra a munka. Legyek profi tolmács, programszervező, idegenvezető, ja és beszeljek lassan.
Rövid nadrágban és pólóban nem lehet melózni, hiába van 35-40 fok, mert mégiscsak egy céget képviselek. Be is vásároltam: makkos cipő, szövetgatya (török Hugo Boss), ingek.
Itt szinte minden drágább, mint otthon kivéve a ruhát. Ezeket olcsóért beszereztem.
Kicsit féltem az első bevetéstől.
Csak 12 utas jött, ebből 2 eltévedt a kijáratnál, pedig tábla a kezemben és Bella Toursos póló volt rajtam. Csak megkerültek, persze először ültek repcsin is. Sebaj. Nem volt egyszerű a kezdet. 5 embert rá kellett beszélnem egy sokkal jobb szállodára, úgyhogy a többi ne hallja mert, akkor kitör a lázadás. Elküldtem a maradékot a mikrobuszhoz, ezeknek megmutattam a fotókat és meséltem pár szót a jobb helyről, persze életemben nem jártam még ott, csak eddig mindenki dicsérte. Mellesleg ahová mentek volna ott katasztrofális a tengerpart, nincs pálmafa, viszont van helyette undorító félkész sport lelátó és tengerbe ömlő csatorna közvetlen a hotel mellett.
Útközben a buszon nyomtam a szöveget, a többség figyelt, kivéve egy idős sznob tagot, aki próbált mindenbe belekötni, de nem foglalkoztam vele. Érkezés a Grand Gül hotelbe, soha nem jártam ott és Kemerben sem, a kérdések meg csak jönnek: merre van az étterem, WC, hol tudok bankkártyáról eurót kivenni, merre van a belváros, meg egyéb fincsi kérdések. Hogy töltsük ki a szállodai bejelentőt, mit írjak a travel documenthez, stb. Kicsit bizonytalanul, de nagyjából jól vizsgáztam. Útközben a buszon népszerűsítettem a programokat, amiket ha sokan lennének könnyű lenne eladni, mert mindenkit érdekel valami, még azt is, aki harmadszor van itt. De majdnem mindhez öt ember kell legalább, így szinte semmit nem tudtam eladni nekik. Viszont, ami a legjobban zavarta őket, hogy még meg sem kapták a szobájukat, de már fizessek be a programot. Szerintem tök jogosan.
Elmondtam nekik, hogy én nem itt lakom, és más is van, aki nem ebben a hotelben szállt meg.
Végülis öten befizetek a török estre, meg ketten a dzsip szafarira.
Ezekhez egyiknél sincs rám szükség, hozzák-viszik őket, tehát elvileg szabad vagyok szerdáig.
Kiraktuk a 10 embert a Grand Gülbe (tényleg szuper a hely) maradt még kettő, őket átvittük a másik helyre. Ez egy iker szálló, az egyik ház 4 *-os, a másik 5. Mi az ötösbe nem szervezünk szállást. Kiszáll a csaj a buszból, ez nem az. A képen se ez van, különben is az apja tavasszal volt itt és ők is oda akarnak menni. A cég elszúrta a katalógust és az ötcsillagos képét tették be a katalógusba, ráadásul még a kísérő szöveget is elszúrták. Reklamáció probléma. Elintéztük, hogy átmehetnek az ötcsillagosba és mindent használhatnak. Nem volt elég, ők azért jöttek ide, mert apu már volt itt. Velem nem balhéztak, csak a kiscsaj felhívta apucit, aki otthonról fenyegette a céget. Aszongya a tag a Bellásoknak, ha kell beülök a BMW-be és 40 perc alatt pesten vagyok. Sokat nem ért volna el vele, mivel itt csak a törökök tehetnek bármit is. Végül úgy tűnt megdumáltuk őket, kapnak egy tengerre néző szobát.
Újabb reklamáció az előző csapatból. Van 3 csaj, egy idős topples bár tulaj, a barátnője és annak a lánya. Őket hoztuk a jobb helyre. Mondja a török főnököm, hogy vissza akarnak menni. Azt hittem rosszul hallok, vissza a Gulbe. Elindultam megkeresni őket, a medence partján boroztak, hát. Hát talán mégsem akkora a probléma. Meglepetten néztek rám, mint kiderült a nő, a lányának írt egy smst, hogy kicsi a szoba (3an vannak), de ezt nem reklamációnak szánta csak ténymegállapítás. Ez a hülye picsa, meg már telefonálgatott.
Minden szép és jó, már épp vinnének az új szállásomra, amikor újabb telefonhívás.
A fiatal csaj, akinek az apja fenyegetődzött mégis költözni akar az 5 csillagba. Mellesleg az épp teli van, beszéljek velük és ígérjem meg, hogy amint üresedés van, áttesszük őket.
El is kértem a csaj számát. Másnap délelőtt jött a telefon, mehetnek 12 után. Írnám a csajnak az smst, amikor látom, hogy a saját számát rosszul írta le a 06 20 után még 8 szám van.
Na igen, de én onnan 20 percre Kemer-Kirisben lakom. Átmentem hozzájuk, közben újabb sms a török est indulásával kapcsolatban. Áttettem ezeket az 5 csillagosba, majd át a Gülbe megmondani az indulási időpontokat. A reklamálók és az eltévedtek jönnek.
Miután velük végeztem beszéltem 1 ékszerésszel, aki ad 15 %-ot, ha viszek hozzá kuncsaftokat, a bőrös pedig 20%-ot ad.
Vannak meg sztorik, de majd legközelebb.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése