2003. június 8., vasárnap

8 hónap Délkelet-Ázsiában autóstoppal 9.

Ez a firkálás most fél óráig ingyenes, találtunk egy helyet, ahol emellett még a csomagmegőrzésért se kérnek pénzt.
Útvonal: Luang prabang - Pak Ou bg - kigyófarm - Khao Yai N.P. - Phnom Rung - Prasat Preah Vihear -  Bangkok

Laoszt nagyon megkedveltem, ezért ejtek róla még néhány jó szót. Az országban négyféle címletű pénz létezik, a legmurisabb, hogy a legnagyobb címlet is csak fél dollár (már 6 dollár, 2011.). Rengetegszer láttam amint emberek egy zacskó pénzzel (közel 100 000 Ft) vagy még többel felszálltak a buszra, letették maguk mellé és nyugodtan szundikáltak.
Otthon így felszállnék a 4-6 villamosra, meddig jutnék?
Erzsiéknél ért két nagyon jó élmény, ami számotokra mindennapos dolog.
Kiolvastam egy magyar nyelvű könyvet Gerald Durrel: Őserdei kalandok, javaslom mindenkinek.
A másik pedig a vajas-szalámis kenyér evésének élvezete, ami nem sűrűn esik meg velünk errefelé.
Laoszban néhány órát hajókáztunk a Mekongon és megnéztünk egy látványos barlang kápolnát,

visszafelé pedig beugrottunk a pálinkafőző faluba.

A szesz elég erős főként így forrón, 1-2 korty a trópusi hőségben és már jól éreztem magam.

Na lássuk mi történt Thaiföldön.
Miután megnéztük a világ legöregebb ásóját és néhány más ókori dolgot, elindultunk kígyókat nézni. Egy fiatal kiscsaj vett fel minket, aki nem tudjuk hová tartott, de minket elvitt a közel 100 km-re lévő kígyófarmra. Utána pedig visszavitt a főútra majd visszafordult arra, ahonnan jöttünk. Elmondása szerint fél a kígyóktól, de azért rátettünk a nyakára egy pitont, egy hosszabb verziót én is bevállaltam sálnak.

A farm nagyon picike, néhány kígyó és egy iguána alkotja, a főattrakció a kigyóshow. Néhány idősebb pofa ingerli a kígyókat és ugrik el előlük mielőtt a kobra megmarná őket. Mindez persze tőled 1-2 méterre zajlik.

Innen átugrottunk Kambodzsába.
Nagy malacunk volt, a Prasat Preah Vihear templomot akartuk megnézni, de a határról nem volt semmi infónk. Mi június 4.-én néztük meg és egy dolgozó mesélte, hogy elsején
nyitott ki újra a határ. Este értünk ide, a nemzeti park őrei ingyen elszállásoltak minket egy
szuper erdei faházban (3 szoba, 2 fürdő).
Még vacsorát is tudtunk tőlük rendelni. Reggel stoppoltak nekünk és megnéztük a közel 1000 éves khmer templomegyüttest.

Ezen kívül még láttunk a héten több khmer romot és Phnom Rungnál, ismét szerzeteseknél aludtunk. Elég jó dolguk van, külön szakácsok főznek rájuk. Reggelire kétféle levesből és háromféle főételből választhattunk, na meg kávé és tea,
plusz gyümölcsök.

Stoppolás szempontjából is nagy királyság ez az ország, pillanatokon belül felvesznek és többször volt olyan, hogy a kedvünkért tettek 70-80 km-es kitérőket, majd megnézték ők is a khmer műemlékeket és búcsú. Bangkok előtt még beugrottunk túrázni a Khao Yai Nemzeti Parkba. Itt található, Ázsia egyik legidősebb őserdeje és a Part (Beach) című film vízesésből ugrós jelenetét is itt forgatták.

Elég gagyi. Mi láttunk itt négy vízesést semmilyenek, maga a dzsungeltúra klassz volt, keskeny ösvényeken haladtunk órákon keresztül. A fákon sűrűn jelzések, de jó néhány faóriás rádőlt az ösvényre, ilyenkor ismét vissza kellett találni a járt útra.
Meglepően kevés élőlénnyel találkoztunk: néhány madár, kétszer láttunk tukánt, egyszer majmokat. Én láttam egy kisebb kígyót egy faágon, este Szentjánosbogarak.
Viszont rengeteg pióca volt, róluk majd legközelebb