2003. március 20., csütörtök

8 hónap Délkelet-Ázsiában autóstoppal 2.

ZULU 8:10 PM Koh Samet szigete
Néztük a CNN-t és láttuk az amcsik elkezdtek a háborút, ez eléggé lesújtó ezért inkább váltsunk is témát.
Útvonal: Sukothai - Si Satcanalai – Lopburi – Ayutthaya – Bangkok - Ko Samet

Lopburi a majmok városa: romokon, háztetőkön, lámpaburákon, villanyoszlopokon, úttesten, szállodák ablakain, kocsik tetején. A makákó típusba tartoznak és hatalmas arcok, amikor nekiállnak vitázni a villanyoszlopon vmi kaján. Megnéztünk 1-2 királyi várost bicikli háton és Ayutthayaban a Wat Pra Ram nevű templomrom felső teraszán aludtam, és egy kutyus személyében még házőrzőm is akadt. Sajnos a szúnyogokat nem zavarta el, de erre a célra volt füstölöm.

Időközben valóra vált egy régi álmom: a vízesésben történő fürdés. Az Erawan Nemzeti Parkban jártunk, ahol 2,5 km-es gyalogtúra keretében lehet megtekinteni 7 vízesést, melyek mindegyikében lehet fürödni.

Az első teljesen strand jellegű még úszómester is fütyült néha. A tóban
rengeteg hal nyüzsgött, de ez még hagyján, a kisebbek erőteljesebben csipkedtek is minket. A vízesést, néhol dögönyözőnek, máskor pedig csúszdának vagy ugródeszkának használtuk.

Szóval szar az élet!
Estére vízesésekhez közeli falu tűzoltósága melletti füves részen táboroztunk le és a parancsnoktól kaptunk vizet, ill. WC használati jogot.
Sátorverés közben zenét hallottunk, szemben az úttest túloldalán ment a buli. Amíg Attila kattogott a sátorban, addig mi Oszival áttűztünk, a bejáratnál megkérdeztük mi történik itt, mint kiderült, egy srác holnap vonul be szerzetesnek, ami errefelé nagy jócselekedetnek számít és a falu rendez neki búcsú bulit. Egy angolul jól beszélő, szemüveges lány kalauzolt minket körbe, rengeteg asztalhoz kaptunk meghívást, kaja, pia az volt dögivel. A lány néhány barátnőjével is megismerkedtünk, de ők sajna nem beszéltek angolul. Viszont ő megadta a telefon számát és felajánlotta, hogy Bangkokban szívesen körbevisz minket (sajnos valahol elkeveredett a száma).
Kicsit később kezdődött egy karaokea party és mi is elkezdtünk táncolni, persze a falu apraja nagyja, velünk akarta rázni, idősek-fiatalok, sajnos még a ratyik is. Hatalmasat buliztunk és végezetül a tűzoltó parancsnok is odahívott az asztalához és nyomta belénk a rengeteg kaját. Én főként a nagy rákokat és a halat lapátoltam a burámba. Ja és reggelire is csomagolt rengeteg kaját, nehogy kárba vesszen.

Bangkokban a Lumpini parkban csöveztünk, amíg a Kambodzsai követség kinyitott és 20 perc múlva már kambodzsai vízum tulajdonosként mehettünk a tengerpartra.

A belvárosban a busz egy laza dugót fogott ki, kb. 7-8 km-t két óra alatt tett meg. Egy helyen már 5 perce vesztegeltünk, mellettünk pénzváltó, naná, hogy leszálltam váltani és amikor visszaértem még mindig ugyanott várakozott a busz, meg utána is vagy tíz percet. Éjfélkor értünk a tengerpartra egy gyors sátorverés után fürödtünk egy lazát. Mint utóbb kiderült, aznap volt a legelső napja a teliholdnak, amikor mindenki fürdik éjjel a tengerben, mert állítólag szerencsét hoz.
Itt vagyunk Ko Samet szigeten és maradunk is még hétfőig, aztán vissza Bangkokba, ott újra találkozunk Anikóékkal egy búcsú sörre, aztán ők haza, mi ketten megcélozzuk a kambodzsai Angkor templomait.

Első este a sziget egy elhagyatott részén sátort vertünk, amikor a közelből női hangokat hallottunk
- Gyerünk, lessük meg, kik ezek! – javasoltam Oszinak.
Persze nem kellett kétszer mondani.
Egy thai csapat 3 lány ás 2 fiú, épp kifogtak néhány halat és nagyon barátságosan fogadtak minket.
- Gyertek üljetek le, igyatok egy kis wkiskyt.
Így is lett.
Kicsit később nekiláttunk fát szedni és előkerült a mobil grillsütő is. Amíg sültek a halacskák addig két srác elment rákászni és egy zacskónyi méretes tarisznyarákkal tértek vissza, amiket ott helyben élve megsütöttünk.
Nesze neked buddhizmus, habár a Dalai Láma is eszik húst.
Volt náluk egy kellemes csípős, citromos szósz, na ezzel öntöttük őket nyakon.
Mennyei volt.
Tegnap egy thai lánnyal és négy meleg barátjával partiztunk, aztán jött a szenzációs tűztánc és show.
Ma csak búvárkodtunk és döglöttünk a parton, ja meg felmásztam egy karambola fára és szedtem egy köteg érett gyümölcsöt, az íze kicsit savanykás, de nem rossz.