2002. április 7., vasárnap

Földközi-tenger, Alexandria, Egyiptom

Dahab – Nuweiba – Kairó -Alexandria

Dahabban eltöltöttem két napot, ami egy nagyon kellemes hippi falu, bár egyre népszerűbb a turisták között és néhány év múlva elfogja veszteni a varázsát.
A második napon, 300 forintnyi összegért béreltem búvárfelszerelést (pipa, szemüveg, uszony). A víz alatt a korallok közt való úszkálás, olyan volt mintha egy búvárfilmbe csöppentem volna. Alattam különböző színpompás virágok, amit ha megérintesz, csak akkor derül ki, hogy megkövültek, közöttük a szivárvány minden színében pompázó halak úszkálgatnak.
 Akad egy centis és egy méteres is. Ez egy felejthetetlen élményt nyújtó napként véste be magát az emlékezetembe.
Innen elstoppoltam Nuweibába, ez szintén egy hasonló tengerparti hely, csak itt max. 10 turistát láttam. Itt is mindenfelé döglős kocsmák, némelyikben még függőágyat is elhelyeztek. A helyi kemping meg az őslakók által felállított, pici, zárható pálma kunyhó.
Innen beneveztem egy közel 500 km -es stoppra Kairóba. Az út nagy részét a platón tettem meg. Elővettem a polifoamot és kényelmesen napoztam útközben. Néhány kiskatonát is
felvettünk, akik csak a szomszéd faluba jöttek velünk. Láttam aknamezőket és jó 10 percig egy homokviharon mentünk keresztül, ami a platón megélve nem túl nagy élmény. Kairóban a busszal kimentem a piramisokhoz, innen csak néhány kilométer séta a város széle. Egy erdőben (ez nagy szó Egyiptomban) aludtam. Tegnap kora délután értem Alexandriába. Eddig ez az első város, aminek város formája van és nem csak a szürke az uralkodó szín, mint a többi egyiptomi városban. Elég sok kellemes tér és park is van, na meg a tengerparti promenád.
Na ennyi.
Ui.: Ja a hazaút lehet, hogy megint zűrős lesz, a gép egy órával korábban indul, de állítólag ugyanakkor száll le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése