2001. április 16., hétfő

Quito 2, Ecuador

2001.04.16


Útvonal: Quito - Mitad Del Mundo - Pululahua – Rumicucho - Quito - Latacunga - Laguna Quilatoa - Chuchilan – Latacunga – Banos – Misahualli – Tena – Riobamba - Ingapirca-Cuenca – Loja – Vilcabamba – Loja – Machala - Tumbes

Venezuela: repülőhalak a Karib tengeren, kondigép összerakása, 3 napos magashegyi túrázás.
Ennyi idő volt, amíg leértem egy olyan helyre, ahol már busz is jár. Pechemre egy völggyel előbb fordultam jobbra. A vidék csodálatos volt, négy órán keresztül egy kanyon patakmedrében, kövekről - kövekre ugráltam, néha jött egy 20 m-es vízesés, akkor be az őserdőbe vagy sziklamászás.

Kolumbia: indián földalatti temetkezési helyek, maja kori indián kőszobrok, utazás dzsip tetején.
Jártál már olyan helyen, ahol 7 tonna arany van felhalmozva?
Quitóban van ilyen templom, persze ide is ingyen jutottam be.
Quitóban sült hal evés, sült banánnal, korlátlan rizs, + saláta = 1 USD.
Egyenlítő emlékmű, innen séta a 2 km- re lévő nyugdíjas vulkán kráterhez, lepkemúzeum, alvás egy inka erőd maradványai között.
Felmásztam a Quito feletti 3800 m-es buckára, útközben megismerkedtem egy egyetemista brigáddal. Fent jégeső várt, bementem egy egyszemélyes katonai bázisra, kaptam forró teát, 10 perc múlva kisütött a nap és a csapat is felért. Magukhoz hívtak és megkínáltak pálinkával, csokival, naranccsal, chipsel és tonhalas rizzsel. Segítettem nekik tűzet rakni, aztán irány vissza. Lefelé meredek füves domboldal, zacskón és kólás flakonon csúszás, famászás. Leértünk a külvárosba és behívtak egy kapun. Tipikus nyomornegyed. Megérkeztünk egy placcra, balra tőlem, háztető, jobbra sziklafal, előttem, egy kb. 30 méter magas eukaliptuszfa.
Tetejéről kötél lóg le, mögötte árok, ami egy szakadékban végződik, másodikként próbáltam ki a kötélhintázást. Nagyon király. 2 srác eltűnt, nemsoká előkerültek 6 sörrel (itt 7dl-es) plusz egy üveg citromlikőrrel. Egy az egyben keverés. A hangulat a tetőfokára hágott,
megmutattam a srácoknak a fejjel lefelé verziót. Egy Diego nevű srác, aki igen ünnepi
hangulatban volt, későn ugrott le a kötélről. Körbetekeredett a fán és mivel fejjel lefelé volt sikeresen beesett az árokba. Szerencséjére néhány horzsolással megúszta. Mindenki szerint ő nyert. Visszamentem a hátizsákomért a szabóhoz, vasárnap révén ő is igen részeg volt. Ott is
inni kellett két pohárral a házi pálinkájából. Aztán irány a Laguna Quilatoa, ez egy vulkáni kráterben lévő álomszép tó. A környéken igen jók az utak 22km-t a busz 2,5 óra alatt tett meg. Helyzetjelentés a buszról: a nő a gyerekét mellettem szoptatja, birka a tetőn, a későn érkezők az ülések közti kukorica és egyéb zsákokon ülnek vagy állnak. Utána jött a jól meg érdemelt termálvizes fürdés, tőlem 20 m-re, egy 50 m-es vízesés. Alvás a dzsungel közepén egy kocsma teraszán, mögöttem az ősbúja természet és egy hatalmas vízesés, függőhíd, őserdei falu, stb.
Ecuador híres a banánjáról is, ami igen olcsó 6Ft/db. Most húsvét hétfőn átjöttem Peruba és haladok dél felé.
Ja Melinek üzenem, hogy köszi a képeslapot, este, amikor írom a naplóm, ami már 120 oldalnál jár, néha a kezembe kerül. És amikor elolvasom ez ad erőt.
Egyenlőre még nincs cápafog lehet, hogy kénytelen lesz beérni az egyik lyukas fogammal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése